Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Callaway Chevy Silverado SportTruck - pozory mylą!

Callaway Chevy Silverado SportTruck - pozory mylą!

2011-04-13 - A. Łukasiewicz     Tagi: Chevrolet, Pickup, Callaway, Tuning, Chevrolet Silverado
Callaway Cars (CC) to niewielka firma tuningowa z główna siedzibą w Old Lyme (Connecticut), chociaż posiada także swoja placówkę w Europie, w niemieckim miasteczku Leingarten (Badenia-Wirtembergia). Założył ją Reeves Callaway, którego samochodowa kariera zaczęła się od instruktora w słynnej, amerykańskiej szkole wyczynowej jazdy Boba Bonduranta (dawnego kierowcy wyścigowego) - szkolącej m.in. amerykańskich policjantów. Reeves pracując u Bonduranta, przejął później jeden z samochodów szkoleniowych (BMW 320) i zabrał do swojego garażu z zamysłem poprawy osiągów. W rezultacie zainstalował opracowaną i wykonaną przez siebie turbosprężarkę. Zmodyfikowanym pojazdem miał okazję przejechać się Don Sherman (jeden z żurnalistów renomowanego czasopisma motoryzacyjnego „Car and Driver”), który dostrzegł potencjał Callaway’a i stwierdził, że powinien zająć się produkcją turbo.

Chevrolet Silverado model na rok 2011
Przez te wszystkie lata Callaway Cars opracowała turbosprężarki nie tylko do BMW, ale też Alfa Romeo (GTV6), Audi, Mercedesa, Porsche, Range Rovera, czy VW, lecz głośno zrobiło się dopiero pod koniec lat 80-tych, kiedy na warsztat wzięto Corvette C4 i doposażono ją w dwie turbiny (twin-turbo). Od tego momentu Callaway zapisał się na kartach amerykańskiej motoryzacji z produkcji najszybszych Corvette, jak i fachowym tuningu GM-owskich V8. Najnowszym dziełem CC nie jest jednak kolejna wariacja nt. Corvette, czy Camaro, lecz na pierwszy rzut oka seryjny pickup Chevy Silverado 1500. Jak wiecie pozory potrafią być mylące… Już fabrycznie pickup nie musi być słabeuszem, dzięki jednostkom o pojemności 5.3 lub 6.2 L. Callaway z kolei zaaplikował im kompresor Eaton TVS (ten sam stosowany jest w Cadillacu CTS-V i Corvette ZR1), intercooler chłodzony cieczą, wydajniejsze wtryski z karbonowa obudową, sportowy układ dolotowy powietrza i wydech. W ten sposób powstały wersje SC450 5.3 (450 KM i 610 Nm) i SC540 6.2 (540 KM i 708 Nm). Mimo zwiększenia mocy o ponad 100 KM, zużycie paliwa dla odmian nie uległo zmianie w stosunku do serii!
Dodatkowo każdy zmodyfikowany model otrzyma haft z logo firmy na zagłówkach, specjalne dywaniki, brelok do kluczy, certyfikat potwierdzający autentyczność i najważniejsze - gwarancję na 3 lata lub 36’000 mil lub wydłużyć ją nawet do 5 lat/100’000 mil. Opcjonalnie możemy domówić chromowane wykończenie obudowy sprężarki, chromowane felgi z oponami BF Goodrich, usportowione zawieszenie, układ hamulcowy Le Mans GT, sportowe dodatki wnętrza, pokrywę paki. Cena podstawowej przeróbki wynosi nieco ok. 16 tys. USD. Podobne „pakiety mocy” można zaaplikować także modelom Avalanche, Tahoe, Suburban i Silverado 2500 HD z ww. silnikami.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Callaway Chevy Silverado SportTruck - pozory mylą!

Callaway Chevy Silverado SportTruck - pozory mylą!
Pawelski 2011-04-13 17:57
... Mimo zwiększenia mocy o ponad 100 KM, zużycie paliwa dla odmian nie uległo zmianie w stosunku do serii! ... Hehe, no bo co to za różnica, czy auto pali średnio 25 czy 30 l na 100km? ;-)
ARON
Callaway Chevy Silverado SportTruck - pozory mylą!
ARON 2011-04-13 21:41
Jak ktoś kupuje takiego pickupa i oddaje w ręce Callaway'a to raczej nie powinno być to zmartwieniem dla niego, ale... optymalizacja jednostki, wydajniejszy dolot i wydech o mniejszych oporach rzeczywiście mogą utrzymać zużycie na jednakowym poziomie. Jedyne, co może zwiększyć zużycie, to "nadwyrężanie" kompresora...