Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Chrysler - jak sobie radzi na świecie?
Dodge Caliber SRT-4

Chrysler - jak sobie radzi na świecie?

2008-07-08 - R. Bednarz     Tagi: Chrysler, Dodge, Jeep
Pierwsze półrocze 2008 roku okazało się rekordowe dla Chrysler LLC na rynkach międzynarodowych, poza Ameryką Północną. W porównaniu z identycznym okresem 2007 sprzedaż wzrosła o 4% i wyniosła 118.386 pojazdów.

Sprzedaż w regionach świata Sprzedaż pojazdów produkcji Chrysler LLC w skali bieżącego roku na rynkach Europy obniżyła się o jeden procent (do 64.684 sztuk). • Na rynku Rosji sprzedaż w okresie pierwszych sześciu miesięcy 2008 zwiększyła się o 69 procent do 4.638 sztuk, co stanowi największy wzrost spośród wszystkich krajów tego regionu. Liderem wzrostu jest Dodge Caliber (1.733 sztuki), którego sprzedaż w porównaniu z identycznym okresem ub. roku zwiększyła się o 82 procent. Sprzedaż w regionie Azji i Pacyfiku wzrosła za pierwsze półrocze o 45 procent do poziomu 21.923 sztuk.

• W skali wszystkich rynków największy wzrost w pierwszym półroczu br. notują Chiny, gdzie sprzedaż skoczyła o 113 procent osiągając 10.517 sztuk. Wynik ten plasuje Chiny na drugim miejscu pod względem wolumenu poza Ameryką Północną - tuż za rynkiem Włoch.
Australia i Japonia - dwa kluczowe rynki tego regionu notują także istotny wzrost tegorocznej sprzedaży - odpowiednio o 21 procent (do 5.638 sztuk) oraz o 14 procent (do 2.840 sztuk). Liczący się wzrost sprzedaży w skali bieżącego roku nastąpił także na kilku rynkach Ameryki Południowej.• Największy przyrost obrotów zanotowaliśmy w Argentynie, gdzie sprzedaż pojazdów produkcji Chrysler LLC zwiększyła się o 88 procent - do 2.245 sztuk .

• Sprzedaż na rynku Brazylii wzrosła o 33 procent (do 3.096 sztuk), głownie jako efekt zwiększonego popytu na samochody Chrysler PT Cruiser oraz Dodge Ram Pick-up. Sprzedaż pojazdów poszczególnych marek• Liderem wzrostu na rynkach światowych jest marka Dodge, której sprzedaż w pierwszym półroczu 2008 zwiększyła się o 36 procent (do 33.942 sztuk).

• Sprzedaż pojazdów marki Jeep w tym samym okresie zwiększyła się o dwa procent (do 46.541 sztuk), spadła natomiast o 13 procent (do 37.903 sztuk) sprzedaż samochodów marki Chrysler.• Wciąż rośnie zainteresowanie modelami paliwo-oszczędnymi. Sprzedaż samochodów Chrysler Sebring wzrosła w okresie pierwszych sześciu br. ponad trzykrotnie (o 229 procent) do 7.602 sztuk. Sprzedaż kompaktowych SUVów Jeep Compass i Patriot osiągnęła łącznie 16.365 sztuk, tj. zwiększyła się o 86 procent w tym dynamicznie rozwijającym się segmencie rynkowym.• Zwiększona liczba modeli przystosowanych do ruchu lewostronnego (RHD) oraz napędzanych silnikami wysokoprężnymi oznacza, iż pojazdy Chryslera trafiają do szerszej rzeszy klienteli. W roku 2008 oferta Chrysler LLC na liczących się rynkach poza Ameryką Północną obejmuje już 18 modeli, z których 17 dostępnych jest w wersji RHD.

Chrysler LLC prowadzi sprzedaż i obsługę techniczną swych pojazdów w około 120 krajach naszego globu. Udział sprzedaży poza Ameryką Północną, stanowiący jeszcze w roku 2000 sześć procent całości obrotów firmy - wzrósł obecnie do około 10 procent. Gama oferowanych pojazdów obejmuje modele wszystkich trzech marek Chrysler LLC (Chrysler, Jeep i Dodge), a pewne ograniczenia dostępności dotyczą jedynie niektórych samochodów półciężarowych (Pick-up) oraz typu SUV. Na rynkach międzynarodowych Chrysler notuje od roku 2004 konsekwentny wzrost wolumenu sprzedaży, a rekordowym okresem pod tym względem był rok 2007. W roku 2008 Chrysler LLC wprowadza trzy nowe modele - po jednym każdej ze swych marek i zamierza dalej koncentrować się na strategii rentownego rozwoju sprzedaży na rynkach całego świata.

Sprzedaż w Polsce - Wyniki po czerwcu

W czerwcu zostało sprzedanych 168 samochodów Chrysler Group w tym: 1. marki Dodge 66 szt. 2. marki Jeep 59 szt. 3. marki Chrysler 43 szt.

• Najlepiej sprzedającymi się modelami w czerwcu były: 1. Dodge Caliber 35 szt. 2. Chrysler Grand Voyager i Voyager 34 szt. 3. Jeep Wrangler 17 szt. 4. Jeep Grand Cherokee 12 szt. 5. Jeep Patriot 10 szt.

• Po sześciu miesiącach sprzedaż samochodów Chrysler Group w Polsce osiągnęła poziom 973 szt. w tym: 1. marki Jeep 366 szt. 2. marki Dodge. 338 szt. 3. marki Chrysler 269 szt.

• Najlepiej sprzedającymi się modelami są: 1. Dodge Caliber 243 szt. 2. Chrysler Grand Voyager i Voyager 181 szt. 3. Jeep Patriot 97 szt. 4. Jeep Grand Cherokee 88 szt. 5. Jeep Wrangler 66 szt. 6. Jeep Compass 60 szt. 7. Chrysler 300C 49 szt. 8. Dodge Avenger 36 szt. 9. Chrysler Sebring 33 szt. 10. Dodge Nitro 31 szt. 11. Jeep Cherokee 30 szt.

Pierwsze półrocze 2008 roku okazało się rekordowe dla firmy Chrysler Polska. W porównaniu z identycznym okresem 2007 sprzedaż wszystkich samochodów marek Chrysler, Jeep i Dodge razem wzrosła o pięć procent i wyniosła 973 szt. pojazdów. Wzrost odnotowany został dla poszczególnych marek - Chrysler o 2%, Jeep o 11%, Dodge o 2%.

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy na rynek wprowadziliśmy trzy nowe modele :
• Chrysler Grand Voyager (premiera w lutym)- najlepiej sprzedający się minivan na świecie,
• Jeep Cherokee (premiera w lutym) - twórca segmentu SUV,
• Dodge Journey (premiera w czerwcu) - pierwszy crossover marki Dodge
Dwa samochody po faceliftingu:
• Jeep Grand Cherokee
• Chrysler 300C



źródło: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Chrysler - jak sobie radzi na świecie?

Chrysler - jak sobie radzi na świecie?
stanczyk 2008-08-28 22:47
niech plyna pieniazki moze bede mieli na rozwoj muscle cars, oraz na przestylizowanie chargera !