Auta amerykańskie » Aktualności » Chrysler staje na nogi - jakie ma plany na najbliższe lata?

Chrysler staje na nogi - jakie ma plany na najbliższe lata?
Koncern spod znaku Pentastar po raz pierwszy od brzemiennego w skutkach kryzysu i w efekcie wykupu latem 2009 roku, ogłosił oficjalnie, iż zeszły miesiąc zakończył na plusie. Oznacza to, że firma przestała dokładać do biznesu i w końcu zaczęła na siebie zarabiać. Z Auburn Hills (przedmieścia Detroit, Michigan - siedziby koncernu) powiało optymizmem, dlatego okazję tą wykorzystano do ujawnienia planów na najbliższe lata.
Mocniejsze podkreślenie image-u marek Dodge i Jeep ma jeszcze bardziej umocnić ich postrzeganie jako sportowej, energicznej, tudzież terenowej, żądnej przygód. W najbliższym czasie w ofercie Dodge pojawić się ma kolejna specjalna wersja Chargera - Super Bee. „Pszczelarska” odmiana odwołuje się do historii MoPar-ów, limitowanych wersji muscle cars Dodge’a. Poprzedni Super Bee bazował na SRT8.
Ikona offroadingu, Jeep Wrangler w końcu otrzyma nowszy silnik benzynowy. Podstarzały 200-konny 3.8 V6 EGT zastąpić ma nowo skonstruowany Pentastar V6 o pojemności 3.6 L i mocy grubo przekraczającej wartości aktualnego. Szeroko stosowany w innych modelach koncernu motor wpłynąć ma na 10% poprawę spalania i dostępny będzie z 5-biegowym automatem.
Jeep Wrangler Mojave - premiera
A propos skrzyń automatycznych, z których słyną amerykańskie fury - Chrysler połączył siły z niemieckim ZF Group z Friedrichshafen. Owocem współpracy ma być nowy automat o 8-przełożeniach, który jako pierwszy zawita w odnowionych Chryslerach 300 i Dodge Chargerach. Pojawić się ma nawet 9-biegowy (!) wariant dla odmian z napędem AWD - w trybie manualnym coś dla fanów ciężarówek… Sedany klasy średniej, czyli Chrysler 200 i Dodge Avenger z najmocniejszymi silnikami spodziewać się mogą z kolei oszczędniejszej skrzyni dwusprzęgłowej, opracowanej z firmą Getrag.
Skoro poruszyliśmy kwestię oszczędności paliwa, wypadałoby wspomnieć, że Fiat dążący do posiadania ponad połowy własności Chryslera, ma ambicje stworzyć ekonomiczny model amerykański na płycie 500-ki, spalający w najgorszym wypadku niecałe 5,9 L na „setkę”. Do sprzedaży trafi jeszcze pod koniec bieżącego roku. Niewykluczone, że fani konstrukcji o zapłonie samoczynnym (diesel) doczekają się niebawem kolejnego, wysokoprężnego Grand Cherokee, z 3-litrowym V6 CRD oferowanym w Europie. Otwartym tematem jest Wrangler CRD, którego domagają się sami fani marki.
Dział SRT, odpowiedzialny za najmocniejsze, sportowe odmiany Chryslerów, Dodge i Jeepów dosttrzega wystarczająco dużą klientelę dla dużych, mocnych, wolnossących V8 w tzw. halo car (modelach sztandarowych), a jednocześnie spory potencjał na doładowane 4- i 6-cylindrowce znane z takich modeli jak np. Caliber SRT4, czy piękny retro-coupe/roadster - Crossfire SRT6.
Fani MoPar-ów zapewne odetchną z ulga, a nam wypada życzyć jak najmniej „przechrzczonych” włoskich importów, a jak najwięcej amerykańskiej szkoły - prostej, niezawodnej, fascynującej.
Jeep Wrangler Mojave - premiera
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Chrysler staje na nogi - jakie ma plany na najbliższe lata?
Podobne: Chrysler staje na nogi - jakie ma plany na najbliższe lata?




Podobne galerie: Chrysler staje na nogi - jakie ma plany na najbliższe lata?



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Dodge
Newsletter
Galerie zdjęć