Auta amerykańskie » Aktualności » Dodge Challenger Rallye Redline - Mopar dla oszczędnych

Dodge Challenger Rallye Redline - Mopar dla oszczędnych
2012-03-27 - A. Łukasiewicz Tagi: Dodge, Mopar, Dodge Challenger
„Spring Festival of LX” to najważniejszy zlot miłośników nowoczesnych Mopar-ów z grupy LX (+ LC i LD). To, co kiedyś było spotkaniem kalifornijskich forumowiczów oraz użytkowników tzw. Modern Mopars, przerodziło się w bodaj największy zlot tego typu pojazdów na świecie. Pozytywnym tego wydźwiękiem było zainteresowanie, czy honorowy patronat ze strony samego producenta, jak i wybranych firm tuningowych wokół tematyki LX-ów. Zresztą nie mogło być inaczej, skoro w żadnym innym miejscu nie odnajdziemy aż tyle odjechanych wariacji na temat tych pojazdów.
LX - te dwie „suche” literki są kodem produkcyjnym płyty podłogowej na której koncern Chryslera opracował jedne z najpopularniejszych, najbardziej fascynujących modeli produkowanych po dzień dzisiejszy. Na myśli mamy oczywiście Chryslera 300, Dodge Challengera, Chargera i Magnum.
Z okazji LX Spring Festival 2012 (23-25 marca) Dodge zaprezentował specjalną odmianę swojego kultowego Challengera - Rallye Redline. Challenger ten bazuje na modelu SXT Plus, czyli z - niespodzianka - najmniejszym silnikiem. Jest to popularna, szeroko stosowana w pojazdach tego koncernu jednostka benzynowa V6 Pentastar, legitymująca się w tym przypadku 305 KM i 363 Nm. Jest ona wspomagana otwartym, sportowym dolotem powietrza Mopar (niewidoczny na zdjęciach), krótszym przełożeniem tylnego mostu (3.06:1), zaś automat w funkcji manualnej z kultowym drążkiem „T-Shifter” (AutoStick) od Mopar-a może być obsługiwany również manetkami przy kierownicy.
Co wyróżnia Chargera Rallye Redline na pierwszy rzut oka? Po pierwsze to nowe, czerwone pasy biegnące centralnie wzdłuż nadwozia (dostępne tylko w lakierze srebrnym, białym, grafitowym oraz czarnym) wraz z dodatkowym spojlerem/lotką tylnej klapy. Po drugie chromowane na ciemno felgi 20x8-cala z czerwonym wykończeniem na rancie (pin-stripe) oraz - nowość - wewnątrz obręczy! Na nich znajdują się całoroczne, sportowe opony Firestone Firehawk 245/45R20. Wewnątrz czerwona tapicerka skórzana lub ciemno-grafitowa wraz z podgrzewaniem przednich siedzisk oraz sportowe nakładki pedałów.Aby ten Chally prowadził się adekwatnie do swojej zadziornej prezencji zmodyfikowano zawieszenie montując sztywniejsze amortyzatory (44% przód, 22% tył), grubsze stabilizatory (30 mm przód, 20 mm tył) i zwiększając o 25% czułość przekładni kierowniczej oraz o 20% zmniejszając jej siłę wspomagania. Do tego wymieniono wentylowane tarcze układu hamulcowego na wariant o większej średnicy (345x208 mm przód i 320x22 mm tył).Charger Rally Redline jest bogato wyposażony w standardzie (patrz w specyfikacji wersję SXT Plus), a jego cena wyjściowa jest wręcz oszałamiająca jak na nasze realia - niecałe 30 tys. USD - muscle car dla oszczędnych!
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Dodge Challenger Rallye Redline - Mopar dla oszczędnych
Podobne: Dodge Challenger Rallye Redline - Mopar dla oszczędnych




Podobne galerie: Dodge Challenger Rallye Redline - Mopar dla oszczędnych



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Dodge
Newsletter
Galerie zdjęć