Auta amerykańskie » Aktualności » Hennessey VelociRaptor 475, 600 i 800 - powtórka z rozrywki!

Hennessey VelociRaptor 475, 600 i 800 - powtórka z rozrywki!
2010-06-29 - A. Łukasiewicz Tagi: Ford, Pickup, Hennessey, Ford F-150, Ford F-150 SVT Raptor
Jeśli można cos powiedzieć o Johnie Hennessey, to na pewno to, że temu Amerykaninowi nigdy za dużo mocy w życiu. Jego teksańska, renomowana stajnia tuningowa Hennessey Performance Engineering (HPE) znana jest z „dopalaczy” oferowanych do jednych z najszybszych i najciekawszych aut tego świata tj. od poczciwego narowistego przednionapędowa Calibra SRT4 po ultra-drogiego Veyrona. Owoc najnowszych prac?
Powtórka z rozrywki! Kilka miesięcy temu przedstawialiśmy Wam Hennessey’a VelociRaptor, czyli Forda SVT F150 Raptora na sterydach. Początek roku to czas kiedy Raptor był dostępny jedynie ze znanym mniejszym (i zarazem największym oferowanym w dotychczasowych F150tkach) 5.4-litrowym V8 o mocy 302 KM i 529 Nm.
Mocy pod prawą nogą niby wystarczająco, ale jak na pustynnego off-roadowca na Baja szału w tej klasie raczej nie zrobimy… Z tego też powodu HPE zaoferował pakiet dla silnika (sprężarkę, system dolotowy, przeprogramowany ECU i nowy wydech) windujący moc do 504 KM i 705 Nm. Reszta pozostała nietknięta - HPE specjalizuje się w autach torowych i ulicznych, dlatego słusznie nie ingerowano w dzieło SVT i Fox Racing.
200 koni ekstra to spora różnica i na pewno odczuwalna, ale w międzyczasie pod maską najnowszej linii modelowej pickupów serii-F zadebiutował nowy, V8 6.2 L, znany nieoficjalnie jako Boss. Legitymuje się on 411 KM i 589 Nm - american old school, czyli moc z pojemności! Także i tutaj od niedawna Hennessey’a ma nam sporo do zaoferowania…
602 KM i 844 Nm (VeliciRaptor 600) to efekt zaaplikowania m.in. twin-turbo olbrzymiej jednostce wolnossącej! Oczywiście mowa o wersji „light”, bo następnym krokiem ku pustynnej burzy jest niesamowite 810 KM i godne ciężarówki 1010 Nm momentu obrotowego (VelociRaptor 800)! Zwróćcie uwagę na filmie na umiejscowienie tychże turbosprężarek.
To nie koniec oferty - jest też alternatywa dla fanów starej szkoły. VelociRaptor 475, czyli 475 KM i 658 Nm rozwijanych w naturalny sposób, dzięki przeprogramowanemu komputerowi, wydajniejszemu układowi dolotu powietrza, kompletnemu wydechowi ze stali nierdzewnej i wielu innym cennym dodatkom. Oferta kompletna - dla każdego coś dobrego!
To nie koniec oferty - jest też alternatywa dla fanów starej szkoły. VelociRaptor 475, czyli 475 KM i 658 Nm rozwijanych w naturalny sposób, dzięki przeprogramowanemu komputerowi, wydajniejszemu układowi dolotu powietrza, kompletnemu wydechowi ze stali nierdzewnej i wielu innym cennym dodatkom. Oferta kompletna - dla każdego coś dobrego!
źródło: Autoblog, HPE
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Hennessey VelociRaptor 475, 600 i 800 - powtórka z rozrywki!
Hennessey VelociRaptor 475, 600 i 800 - powtórka z rozrywki!
Septagram 2010-06-30 01:02
„po ultra-drogiego Veyrona” O tak ja też chętnie bym zobaczył jakiego potwora HPE stworzyłoby na bazie Bugatti. Ale jak na razie zatrzymajmy się na Venomie. A swoją drogą pamiętam jak w 1999 roku pierwszy raz spotkałem się z firmą Hennessey Motorsports, która oferowała wtedy głównie kilka wersji Venoma, czyli po prostu wzmocnionego Vipera. Od tamtej pory zmieniło się sporo, ale filozofia firmy pozostała bez zmian. I chwała im za to!!
Podobne: Hennessey VelociRaptor 475, 600 i 800 - powtórka z rozrywki!




Podobne galerie: Hennessey VelociRaptor 475, 600 i 800 - powtórka z rozrywki!



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ford
Galerie zdjęć
Newsletter