Auta amerykańskie » Aktualności » Hummer podczas Sema 2009

Po długich zawirowaniach GM udało się w końcu pozbyć „kuli u nogi” - Hummera. Tengzhong Heavy Industrial Machinery Company - nowy właściciel marki - jeszcze nie wziął się za porządki, ale w międzyczasie zbliżała się SEMA.
Zobacz także: Hummer skośnooki »Jako szanujący się producent aut, General Motors nie mógł odpuścić sobie nadarzającej się okazji, dlatego mimo skomplikowanego procesu przejęcia praw, fani Hummera nie mogą się czuć zawiedzeni. A wszystko dzięki modelom, które zostały wystawione...
W sumie pokazano aż 4 ciekawe wersje na bazie swoich terenówek - 2 przeróbki seryjnych (H3 Moab oraz H3T Sportsman) oraz 2 wyczynowe (Robby Gordon Off-Road Dakar H3 oraz Rod Hall Racing H3 Alpha). My skupimy się przede wszystkim na dwóch pierwszych:
H3 Moab to, jak sama nazwa wskazuje, hołd jednemu z najbardziej malowniczych szlaków terenowych świata - pustyni Moab w stanie Utah. Aby pokonać wymagający górski szlak H3 podniesiono o 4-cale zawieszenie i wstawiono amortyzatory od Rancho. Na 17-calowe, wzmocnione felgi, model “Monster Black Competition Beadlock Raceline Wheel” od Allied założono 35-calowe opony BFG Mud-Terrain KM2. W ciężkim terenie na pewno bardzo przydatne okażą się wyciągarka Warn XD9000 oraz system automatycznego pompowania kół Warn Air-Power SPI. Podwozie zostało dodatkowo opancerzone, by chronić najważniejsze elementy, jak np. dyferencjały. Dołożono także kilka oryginalnych akcesoriów Hummer, jak np. przednie orurowanie, progi ochronne, wytrzymałe wykładziny w środku, dodatkowe lampy w zderzaku i na dachu (xenon). A propos dachu - znalazł się na nim bagażnik Gobi Ranger. Kolor lakieru to „Canyon Metallic”. Silnik pozostał bez zmian - 300-konny V8 Alpha, czyli moc w każdym terenie!
H3T Sportsman (kojarzycie Dodge Rama o tej samej nazwie z zeszłorocznych SEMA?) to natomiast bardzo uniwersalna propozycja auta dla aktywnych ludzi. Silnik 5.3 V8 został wzmocniony o 70 KM (głowica cylindrów od LS2, inny wałek rozrządu, 3,5-calowy wydech). Koła to również wariant 35-calowy, ale z trochę łagodniejszymi oponami BFG All-Terrain T/A i większymi, 20-calowymi felgami.
Zobacz także: Hummer - historia marki »Zawieszenie otrzymało wzmocnione wahacze Light Racing oraz amortyzatory Rod Hall Racing. Na pace znalazły się funkcjonalne skrzynki na różnorakie akcesoria, a na dachu przydatne relingi z reflektorami. Dodatkowe reflektory znalazły się też na przeprojektowanym, przednim zderzaku pomalowanym w kolorze nadwozia, czyli białym macie „Wildrye Matte”. Na tymże zderzaku znalazła się także przydatna wyciągarka Warn XD9000. Wnętrze prócz łatwych w czyszczeniu dywaników i pokrowców na siedzenia pozostało bez zmian.
Robby Gordon (wielokrotny zwycięzca rajdów terenowych, najlepszy Amerykanin w Dakar) Dakar Hummer H3 to terenówka, przygotowana z myślą o udziale w tym legendarnym rajdzie - już niedługo startuje kolejna edycja Dakar 2010, na którym nie może zabraknąć Gordona. Z kolei Rod Hall to jeden z wielokrotnych liderów rajdów Baja oraz serii SCORE International Racing ze swoim mocno odchudzonym, wzmocnionym i zwycięskim H3
Zobacz także: Hummer skośnooki »
H3 Moab to, jak sama nazwa wskazuje, hołd jednemu z najbardziej malowniczych szlaków terenowych świata - pustyni Moab w stanie Utah. Aby pokonać wymagający górski szlak H3 podniesiono o 4-cale zawieszenie i wstawiono amortyzatory od Rancho. Na 17-calowe, wzmocnione felgi, model “Monster Black Competition Beadlock Raceline Wheel” od Allied założono 35-calowe opony BFG Mud-Terrain KM2. W ciężkim terenie na pewno bardzo przydatne okażą się wyciągarka Warn XD9000 oraz system automatycznego pompowania kół Warn Air-Power SPI. Podwozie zostało dodatkowo opancerzone, by chronić najważniejsze elementy, jak np. dyferencjały. Dołożono także kilka oryginalnych akcesoriów Hummer, jak np. przednie orurowanie, progi ochronne, wytrzymałe wykładziny w środku, dodatkowe lampy w zderzaku i na dachu (xenon). A propos dachu - znalazł się na nim bagażnik Gobi Ranger. Kolor lakieru to „Canyon Metallic”. Silnik pozostał bez zmian - 300-konny V8 Alpha, czyli moc w każdym terenie!
Zobacz także: Hummer - historia marki »
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Hummer podczas Sema 2009
Podobne: Hummer podczas Sema 2009




Podobne galerie: Hummer podczas Sema 2009



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Hummer
Newsletter
Galerie zdjęć