Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Hummer podczas Sema 2009
Hummer Sema 2009

Hummer podczas Sema 2009

2009-11-11 - A. Łukasiewicz     Tagi: Hummer, Pickup, Sema, Tuning
Po długich zawirowaniach GM udało się w końcu pozbyć „kuli u nogi” - Hummera. Tengzhong Heavy Industrial Machinery Company - nowy właściciel marki - jeszcze nie wziął się za porządki, ale w międzyczasie zbliżała się SEMA.

Zobacz także: Hummer skośnooki »
Jako szanujący się producent aut, General Motors nie mógł odpuścić sobie nadarzającej się okazji, dlatego mimo skomplikowanego procesu przejęcia praw, fani Hummera nie mogą się czuć zawiedzeni. A wszystko dzięki modelom, które zostały wystawione... W sumie pokazano aż 4 ciekawe wersje na bazie swoich terenówek - 2 przeróbki seryjnych (H3 Moab oraz H3T Sportsman) oraz 2 wyczynowe (Robby Gordon Off-Road Dakar H3 oraz Rod Hall Racing H3 Alpha). My skupimy się przede wszystkim na dwóch pierwszych:

H3 Moab to, jak sama nazwa wskazuje, hołd jednemu z najbardziej malowniczych szlaków terenowych świata - pustyni Moab w stanie Utah. Aby pokonać wymagający górski szlak H3 podniesiono o 4-cale zawieszenie i wstawiono amortyzatory od Rancho. Na 17-calowe, wzmocnione felgi, model “Monster Black Competition Beadlock Raceline Wheel” od Allied założono 35-calowe opony BFG Mud-Terrain KM2. W ciężkim terenie na pewno bardzo przydatne okażą się wyciągarka Warn XD9000 oraz system automatycznego pompowania kół Warn Air-Power SPI. Podwozie zostało dodatkowo opancerzone, by chronić najważniejsze elementy, jak np. dyferencjały. Dołożono także kilka oryginalnych akcesoriów Hummer, jak np. przednie orurowanie, progi ochronne, wytrzymałe wykładziny w środku, dodatkowe lampy w zderzaku i na dachu (xenon). A propos dachu - znalazł się na nim bagażnik Gobi Ranger. Kolor lakieru to „Canyon Metallic”. Silnik pozostał bez zmian - 300-konny V8 Alpha, czyli moc w każdym terenie!
H3T Sportsman (kojarzycie Dodge Rama o tej samej nazwie z zeszłorocznych SEMA?) to natomiast bardzo uniwersalna propozycja auta dla aktywnych ludzi. Silnik 5.3 V8 został wzmocniony o 70 KM (głowica cylindrów od LS2, inny wałek rozrządu, 3,5-calowy wydech). Koła to również wariant 35-calowy, ale z trochę łagodniejszymi oponami BFG All-Terrain T/A i większymi, 20-calowymi felgami.

Zobacz także: Hummer - historia marki »
Zawieszenie otrzymało wzmocnione wahacze Light Racing oraz amortyzatory Rod Hall Racing. Na pace znalazły się funkcjonalne skrzynki na różnorakie akcesoria, a na dachu przydatne relingi z reflektorami. Dodatkowe reflektory znalazły się też na przeprojektowanym, przednim zderzaku pomalowanym w kolorze nadwozia, czyli białym macie „Wildrye Matte”. Na tymże zderzaku znalazła się także przydatna wyciągarka Warn XD9000. Wnętrze prócz łatwych w czyszczeniu dywaników i pokrowców na siedzenia pozostało bez zmian. Robby Gordon (wielokrotny zwycięzca rajdów terenowych, najlepszy Amerykanin w Dakar) Dakar Hummer H3 to terenówka, przygotowana z myślą o udziale w tym legendarnym rajdzie - już niedługo startuje kolejna edycja Dakar 2010, na którym nie może zabraknąć Gordona. Z kolei Rod Hall to jeden z wielokrotnych liderów rajdów Baja oraz serii SCORE International Racing ze swoim mocno odchudzonym, wzmocnionym i zwycięskim H3



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Hummer podczas Sema 2009

Hummer podczas Sema 2009
slakoz 2009-11-11 17:33
Pytanie tylko, czy fani hummera będą dalej kupować produkty tym razem chińskie, nie mające absolutnie nic wspólnego z amerykańską legendą poza nazwą.
Hummer podczas Sema 2009
chuck norris 2012-11-02 12:05
zajebista terenówka !!! wygląda jakby był z marsa