Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Jeep Grand Cherokee czy Toyota 4Runner - które auto górą?
Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee czy Toyota 4Runner - które auto górą?

2010-11-27 - A. Łukasiewicz     Tagi: Jeep, Toyota, SUV, Jeep Grand Cherokee, Toyota 4Runner, 4x4
Jeden z największych ośrodków konsumenckich, amerykański „Consumer Reports” w dziale samochody, dokonał ostatnio ciekawego porównania dwóch dobrze znanych i zadomowionych w Ameryce Północnej terenowych SUV-ów. O tym, wg jakich kryteriów testują, pisaliśmy szerzej przy okazji testu porównawczego nowego Mustanga z Camaro z silnikami V6, dlatego tym razem skoncentrujemy się bardziej na wynikach. C.R. zestawił dwóch odwiecznych rywali - najnowszego Jeepa Grand Cherokee z aktualną Toyotą 4Runner. Nowy, post-upadłościowy model koncernu Chrysler ku zdziwieniu niektórych, pobił swego oponenta.
  
Jeep, który po raz pierwszy w historii korzysta w tym modelu z karoserii samonośnej zapunktował w kategorii komfort jazdy na asfalcie, cisza w kabinie i jej wykończenie, zawiódł z kolei w manewrach w awaryjnych sytuacjach na drodze. 4Runner przegrał z Jeepem na szosie poprzez swoją bardziej terenową charakterystykę (karoseria na ramie) - mocne przechyły na zakrętach nawet przy niedużych prędkościach, z kolei dobrze sprawdzi się na bezdrożach.
  
Toyota prowadzi się jak pickup, czy rasowa terenówka, a Jeep prawie jak auto osobowe. Pochwalono G.Ch. za gładko działający automat, współgrający z silnikiem. Obydwa auta dobrze hamują i reagują na polecenia wydawane gazem, lecz „japoński emigrant” sprawia wrażenie nieco ospałego.
Wnętrza w tych dwóch autach odbiegają od siebie i Jeep zdeklasował Toyotę lepszymi jakościowo i haptycznie materiałami, przestronnością, a także widocznością. Wygodniej podróżuje się w Grand Cherokee ze względu na inne usytuowanie ponadto lepiej wyprofilowanych siedzeń, które pokryte skórą wyglądają w Toyocie po prostu tanio, niczym eko-skóra, czy winyl!Obsługa w obydwu jest generalnie bezproblemowa z przewagą Jeepa, a skomplikowany okazuje się jedynie ekran dotykowy systemu multimedialnego, zamiast prostych w obsłudze przycisków. Nie do końca udało się rozstrzygnąć kategorię niezawodności i zadowolenia klienta, gdyż najnowszy „Grand” jest zbyt krótko na rynku, natomiast Toyota wypadła pod tym względem - niespodziewanie - bardzo słabo. Prócz opinii użytkowników liczą się tutaj także wyniki crash testów, w tym dachowania (amerykańskie wymogi). Reasumując zwycięstwo Jeepa - tylko on otrzymał rekomendację „Very Good” - należy wspomnieć, że skonfrontowane pojazdy posiadały silniki V6 (oczywiście benzynowe). Jeep w specyfikacji Laredo X 3.6 Pentastar 290 KM kosztuje 39’010 USD, natomiast 4Runner to wersja SR5 4X4 4.0 270 KM za 37’425 USD (ceny brutto). Widać coraz bardziej, że jakościowa rewolucja u Amerykanów przynosi pożądane efekty, oby tylko nie traciły swego specyficznego stylu…



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
4

Komentarze do:

Jeep Grand Cherokee czy Toyota 4Runner - które auto górą?

SARTO
Jeep Grand Cherokee czy Toyota 4Runner - które auto górą?
SARTO 2010-11-27 23:31
Też mi rywal dla Jeepa :-)
ARON
Jeep Grand Cherokee czy Toyota 4Runner - które auto górą?
ARON 2010-11-28 17:53
No niby tak, ale...w USA liczą się już od dawna i od dawien dawna ze sobą konkurują, choć tym razem Jeep zdeklasował rywala - Toyota stała się amerykańska, zaś Jeep europejski, od taki misz-masz! :-)
SARTO
Jeep Grand Cherokee czy Toyota 4Runner - które auto górą?
SARTO 2010-11-28 21:53
Mi bardziej chodziło o wyrażenie pogardy dla Toyoty, niż o rzeczowe stwierdzenie :-P Jednak troche szkoda, że GC nie jest bardziej terenowy - nie mówię, że ma być jak Wrangler, ale żaden Jeep nie powinien bać się terenu.
ARON
Jeep Grand Cherokee czy Toyota 4Runner - które auto górą?
ARON 2010-11-29 23:18
G.Ch nie jest wcale kiepski w terenie, ale w tej generacji świadomie zrezygnowano z ram czy pseudo podobnych rozwiązań, co nie oznacza, że nie zdeklasuje dużą część innych SUV-ów, w końcu "Trail Rated" jest na błotniku. Twórcy po prostu nie starali się uterenowić auta na siłę, skoro chyba 90% właścicieli i tak go nigdy w terenie nie ubrudzi. Prawdopodobnie do tego są inne modele, ale podkreślam, że i Wrangler ostatnio nam się modny, luksusowy zrobił...