Auta amerykańskie » Aktualności » Nowy Dodge Avenger R/T - przyczajony tygrys, ukryty smok
Nowy Dodge Avenger R/T - przyczajony tygrys, ukryty smok
2011-05-04 - A. Łukasiewicz Tagi: Dodge, Dodge Avenger, Dodge Avenger R/T
Dodge Avenger, czyli usportowiony (przynajmniej charakterem) kompakt (US standard; u nas klasa średnia niższa) w obecnej postaci zadebiutował w 2007 jako następca Stratusa. Podbudowany dobrymi modelami i lepszymi wynikami sprzedaży Chrysler zaprojektował oryginalnego „kompakta” jako mini-Chargera (tego 4-drzwiowego) na płycie wspólnej z Chryslerem Sebringiem - platforma JS. Dobrze zapowiadający się i w stosunku do ówczesnego Sebringa spójniej wystylizowany sedan trafił na złe czasy i nie pomagała mu dodatkowo niska jakość wykończenia niektórych elementów wnętrza. Chrysler zdecydował się na uwzględnienie go w europejskiej ofercie Dodge, ale jak sami widzicie, z zaręczyn z Fiatem wyszedł niezły kabaret…
Europa rządzi się swoimi prawami, a w USA w dobie drożejących paliw najbardziej realną alternatywą dla klasycznych US Cars są mniejsze gabarytowo i pojemnościowo auta. Z tego powodu na rocznik 2011 Avenger przeszedł dyskretny lifting, który miał przede wszystkim na celu wyeliminowanie dotychczasowych wad, niedociągnięć - jakość niektórych materiałów oraz ich wykończenie.
Nowy Dodge Avenger w wersji... rajdowejPod maską pozostał 4-cylindrowy 2.4, ale z 6-biegowym automatem, lub kompletnie nowy 3.6 V6 Pentastar (rozpoznacie po podwójnym wydechu), dostępny w szerokiej gamie modeli koncernu. Na salonie w Nowym Jorku pokazano najbardziej sportowy wariant Avengera - R/T. Road & Track (R/T - droga i tor) od czasów ery muscle oznacza najbardziej sportowe, rasowe modele Dodge. Oznaczenie to zachowano do dziś, choć sportowych emocji należałoby doszukiwać się bardziej w „SRT”.
Avenger R/T to propozycja dla klientów oczekujących dobrych osiągów i ekonomii (najniższe spalanie 8.1 L/100 km) za rozsądne pieniądze. Pod maską silnik 6-cylindrowy 3.6 Pentastar o mocy 286 KM i 353 Nm, w połączeniu z nowoczesnym automatem z funkcją AutoStick (manualną zmianą). Jak na usportowiony wariant przystało auto ma nieco utwardzone zawieszenie, grill w kolorze karoserii, ciemne wnęki reflektorów, 18-calowe felgi z niskoprofilowymi oponami i dosyć pokaźny spojler na bagażniku. Model, który rozpoznamy po emblematach „R/T” na karoserii równie ciekawie prezentuje się wewnątrz!
W kokpicie powita nas ciemne wykończenie z jasnymi pasami oraz czerwonym wykończeniem szwów, czy rantów. W lepiej wyprofilowanych, ciekawych fotelach (przednie podgrzewane) boczki i zagłówki z wyhaftowanym logo „R/T” są skórzane. Inny w R/T jest cyferblat (z centralnym obrotomierzem), a pedały mają aluminiowe nakładki rodem z SRT, a kierownica obciągnięta jest perforowaną skórą. W standardzie m.in. 276 W system audio z 30 Gb dyskiem, centralnym wyświetlaczem dotykowym, czy… zdalnym zapłonem.
R/T poszerzy amerykańską ofertę Avengera od 3-go kwartału 2011 i jest to 100% US Car, bo produkowany na przedmieściach Detroit (Michigan) - niestety w Polsce już go nie oferują!
Nowy Dodge Avenger w wersji... rajdowej
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowy Dodge Avenger R/T - przyczajony tygrys, ukryty smok
Podobne: Nowy Dodge Avenger R/T - przyczajony tygrys, ukryty smok
Dodge obniżył ceny wybranych modeli - jesień nie taka szara »
MoPar Dodge Avenger Rally - rajdowy sedan z USA »
Dodge Avenger, Journey i Caravan - lifting na 2011 rok »
Ford F-150 kontra Dodge Ram, Chevy Silverado, Toyota Tundra »
Podobne galerie: Nowy Dodge Avenger R/T - przyczajony tygrys, ukryty smok
Modelka Valerie i wojskowy Dodge »
Dodge Challenger RT Scat Pack - limonkowy potwór »
Dodge Charger R/T model na rok 2015 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Dodge
Newsletter
Galerie zdjęć