Auta amerykańskie » Aktualności » SpeedFactory Charger R/T - rekordowy MoPar

SpeedFactory Charger R/T - rekordowy MoPar
2010-02-19 - A. Łukasiewicz Tagi: Dodge, Mopar, Dodge Charger, SpeedFactory
SpeedFactory to niewielka, lecz bardzo utalentowana firma z siedzibą w Atlancie (stolica stanu Georgia). Jej źródłem dochodów jest optymalizacja mechaniki nowoczesnych MoPar-ów ("mocarnych" pojazdów koncernu Chrysler), np. usportowionej gamy SRT8, lub pickupów Ram.Ekipa SpeedFactory wyspecjalizowała się w tuningu mechanicznym modeli opartych na płycie podłogowej LX/LC - Chrysler 300(C), Dodge Challenger, Magnum, czy Charger. O tym ostatnim traktuje dzisiejszy news...
Już od jakiegoś czasu na potocznej "ćwiartce", czyli odcinku 1/4 mili testowano (techniczna baza doświadczalna firmy) był aktualny Charger R/T w specyfikacji dla policji. Standardowo ten model mundurowy wyposażony jest w 5.7-litrowy HEMI (368 KM, 536 Nm). Zamiast wzmacniać kultową jednostkę, SpeedFactory poszło w innym kierunku.
Mniejszy HEMI został zastąpiony przez kultową jednostkę z półkolistymi komorami spalania (Hemi) 426 III-generacji (7-litrowy big block). Jakby tego było mało, to dołożono mu jeszcze kompresor Vortech V7-YSI, w efekcie czego moc końcowa Chargera sięgała 900+ KM.
Dzięki potężnemu silnikowi, wzmocnieniu tylko niektórych seryjnych elementów przeniesienia napędu (skrzynia biegów, dyferencjał o ograniczonym poślizgu z półosią do 1000 KM), wypatroszeniu wnętrza do niezbędnego minimum plus klatka bezpieczeństwa oraz zmiany napędzanych kół na wersję slick do dragu, nasz pomarańczowy "Pumpkin-stein" MoPar pokonał ćwierćmilowy odcinek w rekordowym tempie.
Fabryczny kierowca testowy Eddie Rosa uzyskał czas 9,453 s przy prędkości końcowej 145.38 mph (234 km/h) na regionalnym torze South Georgia Motorsports Park (Valdosta). To nowy rekord wśród modeli opartych na wcześniej wspomnianej płycie podłogowej! Choć znając życie, to pewnie jeszcze nie koniec wyczynów ekipy SpeedFactory - czekamy na więcej...
Dzięki potężnemu silnikowi, wzmocnieniu tylko niektórych seryjnych elementów przeniesienia napędu (skrzynia biegów, dyferencjał o ograniczonym poślizgu z półosią do 1000 KM), wypatroszeniu wnętrza do niezbędnego minimum plus klatka bezpieczeństwa oraz zmiany napędzanych kół na wersję slick do dragu, nasz pomarańczowy "Pumpkin-stein" MoPar pokonał ćwierćmilowy odcinek w rekordowym tempie.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
SpeedFactory Charger R/T - rekordowy MoPar
Podobne: SpeedFactory Charger R/T - rekordowy MoPar



Podobne galerie: SpeedFactory Charger R/T - rekordowy MoPar



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Dodge
Galerie zdjęć
Newsletter