Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Cadillac STS oraz DTS zakończyły karierę - czas na XTS-a
Cadillac STS oraz DTS zakończyły karierę

Cadillac STS oraz DTS zakończyły karierę - czas na XTS-a

2011-05-30 - A. Łukasiewicz     Tagi: Cadillac, Cadillac XTS, Cadillac STS, Cadillac DTS
Jedną z najważniejszych premier dla amerykańskiej motoryzacji na zeszłorocznych targach w Detroit (Michigan) był Cadillac XTS Platinium. Koncepcyjny, ale stosunkowo bliski wersji finalnej model jest/był zwiastunem tego, co należy się spodziewać w bliskiej przyszłości od Cadillaca w segmencie najbardziej luksusowych aut. Gwoli ścisłości - już same logo Cadillaca na karoserii oznacza luksus, ale XTS to nowy, nowoczesny okręt flagowy Cadillaca, którego mostek kapitański obecnie dzierży Escalade. Ostatnie wydarzenia u na taśmach montażowych Cadillaca, świadczą o tym, że GM zaczął powoli szykować maszyny i robotników do produkcji XTS-a. To może wydawać się trochę zabawne, ale rzeczywiście marka, która od dekad słynie z ostentacyjnych i oczywiście prezydenckich limuzyn, swój aktualny prestiżowy status zawdzięcza przede wszystkim SUV-owi, dużego kalibru. Nadszedł czas by to nie tyle zdetronizować, co poszerzyć horyzont o klasę superluksusową, ale niekoniecznie SUV, które nota bene stały się kozłem ofiarnym „ekoludków”.

Podczas wizyty Obamy w Irlandii "błysnął" w telewizji prezydencki Cadillac DTS
Nadejście XTS-a oznacza przejście na emeryturę dla dwóch innych, zbliżonych, flagowych limuzyn, a jakże odmiennych Cadillaców - STS (Seville Touring Sedan) i DTS (Deville Touring Sedan). Ten pierwszy to następca przednionapędowego Seville na platformie K-Body. Zadebiutował w 2005 i w porównaniu do poprzednika miał napęd RWD/AWD i kompletnie nową karoserię zgodnie z filozofią stylistyczną Art & Science, choć w porównaniu do XLR, czy SRX więcej w nim klasycznych elementów. Była też usportowiona odmiana V z doładowanym silnikiem V8 4.4 Northstar. Ostatni STS zjechał z taśmy fabryki Lansing Grand River (Michigan) w pierwszym tygodniu maja, choć przedłużona wersja SLS na azjatycki rynek produkowana jest nadal na Wschodzie.

Cadillac STS z 2005 roku w szczegółach
DTS to dokładnie ta sama klasa i wielkość (full size), co STS, lecz inny charakter. Po pierwsze bazując na starszej płycie podłogowej K-Body, był on modelem FWD, co jest rozwiązaniem bardzo nietypowym jak na amerykańskie warunki i upodobania klientów limuzyn. Debiutujący także w 2005 Caddy nie występował w odmianie V, ale był propozycją dla klientów szukających komfortu przez duże K, nadwozia przedłużonego, że o prezydenckich „hybrydach” nie wspomnimy. Ostatni DTS w kolorze czarnym z beżowym wnętrzem zjechał z taśmy fabryki Detroit-Hamtramck i zasilił kolekcję Nicola Bulgari, słynnego grecko-włoskiego jubilera i właściciela sieci sklepów z luksusowymi artykułami. Bulgari uwielbia Cadillaki (XLR-V miał nawet prędkościomierz sygnowany jego nazwiskiem) od dzieciństwa (pierwszego nabył w wieku 25 lat!) i regularnie się nimi porusza.
Ostatni DTS będzie jego 15-tym w bogatej kolekcji, sięgającej od 1932 Cadillac 355B V-12 Fleetwood’a limuzynę po 2010 CTS Sport Wagona. Co ciekawe: Bulgariego, jednego z najwierniejszych klientów Cadillaca, kompletnie nie kręcą włoskie maszyny z Maranello, czy Sant’Agata Bolognese…



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
5

Komentarze do:

Cadillac STS oraz DTS zakończyły karierę - czas na XTS-a

zacho
Cadillac STS oraz DTS zakończyły karierę - czas na XTS-a
zacho 2011-05-30 19:45
Cadillac STS-trzeba go zobaczyć na żywo żeby stwierdzić że jest piękny,bardzo dobrze wypodażony i dobrze wykonany bardzo dobrze .
Cadillac STS oraz DTS zakończyły karierę - czas na XTS-a
michl 2011-06-03 22:18
szkoda DTSa mial swietna typowo amerykanska linie, duzo ciekawsza niz xts.Jakby mial tylni naped to w ogole bylaby idealna fura.
ARON
Cadillac STS oraz DTS zakończyły karierę - czas na XTS-a
ARON 2011-06-04 09:23
Właściwie to każdy (nowy) Caddy jest dobrze wyposażony, wykonany - tutaj nie ma wersji biednych, z biblią opcji dodatkowych, jest dużo i jeszcze więcej, bo to amerykańska klasa lux. Cadillac nigdy nie był marką podstawową dla przeciętnych. Prawdziwe, tradycyjne Cadillaki to lokaty na przyszłość... Bolączką niektórych modeli jest jedynie FWD przy osiąganych mocach .
Cadillac STS oraz DTS zakończyły karierę - czas na XTS-a
michl 2011-06-05 17:43
Dokladnie tak- to byla zawsze wizytowka amerykanskiego luksusu, tutaj nie bylo miejsca na przecietne auta .Kiedys mocno konkurowal z Lincolnem i Imperialem, obecnie dawno juz nie ma Imperiala (szkoda bo to byly piekne auta) a LIncoln podupadl (ma same nieciekawe modele poza town carem i navigatorem). Dzisiaj cadillac pozostal najbardziej prestizowa amerykanska marka.
Cadillac STS oraz DTS zakończyły karierę - czas na XTS-a
V24 2011-11-10 10:07
Dokładnie Cadillac to firma z 8 gwiazdkami. A kto jezdził Cadillac z AWD to nie kupi FWD. Jezdziłem z AWD które Cadillac zaadaptował do swojego modelu Escalde od firmy Subaru i już samo to niech będzie rekomendacją dla Cadillaca.