Auta amerykańskie » Aktualności » Chrysler i jego plan antykryzysowy

Stanowisko Chrysler LLC w odpowiedzi na komunikat Administracji i Ministerstwa Skarbu USA oraz Prezydenckiego Zespołu ds. Motoryzacji, przekazane przez Przewodniczącego Rady Dyrektorów i Dyrektora Wykonawczego (CEO) Chrysler LLC - Boba Nardellego.
Dzień dzisiejszy jest ważnym kamieniem milowym dla Chrysler LLC. Jesteśmy podbudowani zaangażowaniem Administracji, Ministerstwa Skarbu USA oraz Prezydenckiego Zespołu ds. Motoryzacji w sprawę przetrwania amerykańskiego przemysłu samochodowego i osiągnięcia rentowności przez Chryslera, również w drodze aliansu z włoską firmą FIAT. Jesteśmy zadowoleni, że przy wsparciu ze strony Ministerstwa Skarbu USA - Chrysler, FIAT i Cerberus osiągnęły porozumienie dotyczące kształtu ich globalnego sojuszu-porozumienia. Chrysler konsekwentnie podkreślał, że planowany alians z FIATem przyczyni się do poszerzenia istniejącego modelu biznesowego pod kątem zwiększenia konkurencyjności w skali światowej. Doceniamy skłonność i gotowość Prezydenckiego Zespołu ds. Motoryzacji oraz ekspertów przemysłowych i finansowych - aby w wyniku wspólnych konsultacji doprowadzić do realizacji tak istotnego przedsięwzięcia. Udostępnienie nam przez FIATa produktów i platform oraz nawiązanie współpracy w dziedzinie technologii i globalnej dystrybucji oznacza korzyści w wielu ważnych aspektach. Wśród najważniejszych wymienić należy: wzrost zdolności Chryslera do utrzymania i tworzenia miejsc pracy w USA, większy wybór zaawansowanych ekologicznie pojazdów dla konsumenta amerykańskiego, optymalizację oferty dealerów pod kątem konkurencyjności i dochodowości, ustabilizowanie bazy dostawców i kooperacji oraz - umożliwienie CLLC szybszej spłaty zaciągniętych pożyczek rządowych.
Od czasu przedłożenia naszego planu dochodzenia do rentowności z dnia 17 lutego 2009 Chrysler uczestniczył w licznych, prawdziwie konstrukcyjnych dyskusjach oraz cotygodniowych spotkaniach „twarzą w twarz” z Prezydenckim Zespołem ds. Motoryzacji. Ogromne wrażenie wywarła na nas szybkość i staranność działania naszych rozmówców, ich dobra wola oraz dogłębna znajomość trudnych zagadnień, przed którymi stoi przemysł motoryzacyjny w okresie bieżącego kryzysu finansowego. Dowodem na to może być rządowa propozycja wsparcia świadczeń gwarancyjnych i zobowiązań wobec dostawców albo nominowanie dr Edwarda Montgomery na funkcję pełnomocnika ds. ożywienia przemysłu samochodowego.
Chciałbym osobiście zapewnić wszystkich naszych klientów, dealerów, dostawców i pracowników, iż w czasie najbliższych 30 dni Chrysler będzie działał normalnie - „business as usual”. Chociaż mamy jeszcze wiele przeszkód do pokonania, Chrysler zdecydowany jest współpracować możliwe ściśle z firmą FIAT, Administracją i Ministerstwem Skarbu USA oraz Prezydenckim Zespołem ds. Motoryzacji w celu pozyskania wsparcia najważniejszych partnerów. Od sukcesu tych starań zależeć będzie możliwość dalszej pomocy rządowej do kwoty 6 mld $ wnioskowanej dodatkowo przez Chryslera na urzeczywistnienie planowanego porozumienia.
Dzień dzisiejszy jest ważnym kamieniem milowym dla Chrysler LLC. Jesteśmy podbudowani zaangażowaniem Administracji, Ministerstwa Skarbu USA oraz Prezydenckiego Zespołu ds. Motoryzacji w sprawę przetrwania amerykańskiego przemysłu samochodowego i osiągnięcia rentowności przez Chryslera, również w drodze aliansu z włoską firmą FIAT. Jesteśmy zadowoleni, że przy wsparciu ze strony Ministerstwa Skarbu USA - Chrysler, FIAT i Cerberus osiągnęły porozumienie dotyczące kształtu ich globalnego sojuszu-porozumienia. Chrysler konsekwentnie podkreślał, że planowany alians z FIATem przyczyni się do poszerzenia istniejącego modelu biznesowego pod kątem zwiększenia konkurencyjności w skali światowej. Doceniamy skłonność i gotowość Prezydenckiego Zespołu ds. Motoryzacji oraz ekspertów przemysłowych i finansowych - aby w wyniku wspólnych konsultacji doprowadzić do realizacji tak istotnego przedsięwzięcia. Udostępnienie nam przez FIATa produktów i platform oraz nawiązanie współpracy w dziedzinie technologii i globalnej dystrybucji oznacza korzyści w wielu ważnych aspektach. Wśród najważniejszych wymienić należy: wzrost zdolności Chryslera do utrzymania i tworzenia miejsc pracy w USA, większy wybór zaawansowanych ekologicznie pojazdów dla konsumenta amerykańskiego, optymalizację oferty dealerów pod kątem konkurencyjności i dochodowości, ustabilizowanie bazy dostawców i kooperacji oraz - umożliwienie CLLC szybszej spłaty zaciągniętych pożyczek rządowych.
źródło: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Chrysler i jego plan antykryzysowy

Chrysler i jego plan antykryzysowy
ARON 2009-04-02 13:04
Rozsądne słowa, ale to był raczej muss niż jakieś tam widzi-mi-się - zobaczymy, jak w najbliższym czasie będzie się to przekładać na czyny... Życzę im powodzenia, by wyszli w końcu jakoś na tą prostą, ale też nie zapominali w pewnych aspektach o autach dla duszy, a nie tylko rozsądku!
Chrysler i jego plan antykryzysowy
vette 2009-04-02 13:37
A wiecie co mnie najbardziej bawi? W tej komisji ktora decydowala o przyznawaniu miliardowej pomocy dla amerykanskich producentow aut, z kilkunastu czlonkow chyba tylko dwoch jezdzilo amerykanskimi samochodami :-)
Podobne: Chrysler i jego plan antykryzysowy




Podobne galerie: Chrysler i jego plan antykryzysowy



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Dodge
Newsletter
Galerie zdjęć