Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Dodge Caliber SRT4 kończy żywot
Dodge Caliber SRT4

Dodge Caliber SRT4 kończy żywot

2009-09-15 - R. Bednarz     Tagi: Dodge, SRT, Dodge Caliber
Fani modeli ze znaczkiem SRT na masce na pewno będą zawiedzeni wieściami płynącymi od Chryslera. Koncern postanowił zakończyć żywot Dodge Calibra SRT4.

Najmocniejsza wersja Dodge Calibra ma zatem bardzo krótki żywot. Została zaprezentowana po koniec 2007 roku i po dwóch latach obecności na rynku odchodzi w niebyt. Przypomnijmy, że Dodge Caliber SRT4 dysponował mocą 295KM. Gdy dodamy do tego niską masę auta tworzy to mieszankę iście wybuchową. Przy okazji również dość trudną do okiełznania z uwagi na przedni napęd.
Gdy zabraknie Calibra, znaczek SRT bedą z dumą nosić jeszcze 5 modeli: Chrysler 300C SRT8, Dodge Charger SRT8 , Dodge Challenger SRT8 , Viper SRT10 oraz Jeep Grand Cherokee SRT8 . Mamy nadzieję, że Chrysler poprzestanie na Calibrze i pozostawi w spokoju pozostałe auta. Swoją drogą bardzo ciekawi jesteśmy dlaczego tak pośpiesznie schodzi ze sceny Caliber SRT4. Czyżby włoski partner Chryslera krzywo patrzył na amerykańskie auto, które rozmiarami zbliżone jest do oferty Fiata? Bo szczerze mówiąc nie bardzo wierzymy w oficjalne zapewnienia, że najmocniejszy Caliber miał być produkowany tylko przez krótki czas.



źródło: Autoweek

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
11

Komentarze do:

Dodge Caliber SRT4 kończy żywot

ARON
Dodge Caliber SRT4 kończy żywot
ARON 2009-09-16 11:32
Tak, i cała para na marne przez ten FWD (o dziwo w USA były wersje słabsze też z AWD dostępne)... Rzeczywiście coś w tym śmierdzi, że tak szybko go wycofują?! A szkoda - miałem okazję się mu bliżej przyjrzeć - fajny jest ten hot-hatch!
Dodge Caliber SRT4 kończy żywot
karlone 2009-09-16 13:18
Co go mogło wycofać??? tak jak piszesz Aron, przedni napęd... Przy tej mocy na FWD i rozkładzie masy prawdopodobnie był totalnie podsterowny. Musiał się zachowywać jak lokomotywa która nie chce skręcać. Nie wiem tego na pewno ale takie są moje doświadczenia z mocnymi autami FWD.
Dodge Caliber SRT4 kończy żywot
vette 2009-09-16 13:29
Najnowszy Ford Focus RS pokazuje ze mozna taka moc przeniesc na przednie kola. No ale auta z innej polki. Szkoda, ze nie postawili na naped na 4 lapy w Calibrze. Pewnie chcieli zrobic jak najtansze niemal 300KM. A to ze wycofuja - kto wie czy niei robia miejsca Abarthowi.
ARON
Dodge Caliber SRT4 kończy żywot
ARON 2009-09-16 14:31
Całkiem możliwe jak piszesz vette, ale ten najnowszy Focus to wg. mnie kiepska (oszczędna) próba nawiązania do słynnych Escortów RS Cosworth, czy nawet Sierr RS Cosworth - niestety, ale duża moc na przednie koła jest raczej z góry skazana na niepowodzenie! Niech sobie tam kombinują z tym FWD w Fordzie, może będzie obchodził się z oponami oszczędniej, ale prowadzić w zakrętach (skądinąd Ford słynie z dobrych zawieszeń)... Magia i duch poprzedników w tym gdzieś umarł...
Dodge Caliber SRT4 kończy żywot
vette 2009-09-16 14:46
Nie zebym byl fanem potwornie mocnych przednionapedowek ale do tej pory spotkalem sie z entuzjastycznymi jego recenzjami. Natomiast to co piszesz jest mocno krzywdzace dla nowego RS i nie wiem na jakiej podstawie tak twierdzisz ?
Chevy Suburban
Dodge Caliber SRT4 kończy żywot
Chevy Suburban 2009-09-16 21:35
Jakiemu Abarthowi?? :-D "500" ze 150KM zamiast 295KM w Dodge-u?? A w końcu będą w ogóle sprzedawać w USA te mydelniczki??
Dodge Caliber SRT4 kończy żywot
vette 2009-09-16 21:50
No wlasnie Chevy sam sobie odpowiedziales :-) 150KM zamiast 295KM w Dodge? Smiech na sali prawda? Ale juz nie bedzie taki smiech z prostej przyczyny ze... nie bedzie tych 295KM bo go wycofaja z oferty :-) Jedno jest pewne - Abarth bedzie obecny w USA i nie wiemy jakie maja plany z tym zwiazane - byc moze cos mocniejszego rowniez - wydaje sie ze Caliber sizem konkurujacy z wloska mysla techniczna mogl byc pewna przeszkoda.
ARON
Dodge Caliber SRT4 kończy żywot
ARON 2009-09-17 01:12
Ech, no vette, luzik, nie musisz się nad jakimś przypakowanym Focusikiem litować - to przecież bezduszna maszyna jakich w Europie (i nie tylko) wiele - jak jest taki rzekomo dobry, to czemu nie ścigają się w rajdach wersją FWD, tylko AWD? Chyba wszystko jasne - dawniej rajdówki WRC Ford'a powstawały właśnie na cywilnych Sierrach, czy Escortach RS, pod maską drzemał Cosworth, a dziś...to tylko imitacje wersji rajdowych i nic poza tym! Caliber SRT4 należy niestety do tego drugiego pudła, minus korzenie rajdowe - to miogło zaważyć na jego karierze lub...tak, jak wcześniej prawicie - Fiat płaci, to i wymaga... :-|
Dodge Caliber SRT4 kończy żywot
karlone 2009-09-17 08:50
Focus to rzeczywiście auto masowe. Dosyć głośny w środku i chyba niczym nie zaskakuje poza dobrym zawieszeniem. Jeśli chodzi o wszelkie fiatopodobne modele na amerykańskich drogach to trudno mi będzie w to uwierzyć do puki nie zobaczę tego na własne oczy. Choć może rzeczywiście, takich małych konstrukcji tam nie ma i może finansowo okaże się to strzałem w dziesiątkę. chciałem jeszcze zauważyć, że w świadomości amerykanów coś co ma 150KM ma dynamikę taczki budowlanej - bardziej się to pcha i ciągnie niż samo jedzie ;-) Trudno przewidzieć jak to wszystko się skończy.
ARON
Dodge Caliber SRT4 kończy żywot
ARON 2009-09-17 14:40
W PL to i tak Ci nici z tego zawieszenia, a, wręcz działa na jego niekorzyść, bo twarde nastawy za co na Zachodzie zbiera loby u nas kuriozalnie jest minusem!
Dodge Caliber SRT4 kończy żywot
karlone 2009-09-17 15:56
Aron, może nie jest tak źle. Coraz więcej jest też dobrych dróg jak np A4 Katowice - Jędrzychowice, a w miastach też sporo się remontuje. Jak dla mnie chyba jednak Polska zmienia się na lepsze i coraz częściej można odczuć zalety dobrego zawieszenia. Z resztą większość nowych modeli którymi miałem okazję się przejechać jest dosyć twardo zestrojonych więc w zasadzie i tak nie ma się dużego wyboru w komforcie zawieszeń. Chyba tylko Chevrolet Cruze wydawał mi się nieco bardziej komfortowy pod względem zawieszenia.