Auta amerykańskie » Aktualności » Hennessey HPE700 Camaro - teraz też jako cabrio

Hennessey HPE700 Camaro - teraz też jako cabrio
2010-10-08 - R. Bednarz Tagi: Chevrolet, Hennessey, Kabriolet, Chevrolet Camaro, Chevrolet Camaro Convertible
Ostatnio wydarzenia motoryzacyjne wokół amerykańskiego rynku nabierają tempa niczym rasowe V8 na ćwierćmilowym dystansie. Ledwo co zaprezentowaliśmy Wam świeżutkie Camaro MY 2011 w odmianie z odkrytym dachem, a już pojawiają się pierwsze wizje tuningowe. Firmą, która jako pierwsza zareagowała na poszerzającą się ofertę Chevroleta, jest nie raz już przedstawiany Hennessey Performance Engineering (HPE).
Amerykański tuner z Teksasu, znany przede wszystkim z wykrzesywania dodatkowego stada koni mechanicznych z i tak już fabrycznie nie byle jakich jednostek silnikowych, zapowiedział limitowaną edycję wzmocnionej odmiany Camaro Cabrio - HPE700. Brzmi trochę znajomo? Oczywiście, już kiedyś opisywaliśmy na naszych łamach Camaro HPE700 w nadwoziu coupe.
Model będący wypadkową Camaro SS z Corvette ZR1 w pierwszej limitowanej edycji sprzedał się jeszcze zanim wszystkie egzemplarze opuściły hale warsztatu w Sealy, siedziby HPE. Na nowy rok Hennessey zaanonsował zbudowanie dodatkowych 24 sztuk HPE700 bazującego na roczniku modelowym 2011, lecz tym razem na życzenie też w nadwoziu cabrio! Wygląda na to, iż dodatkowym klientom grozi przedwczesne wypadanie włosów…
Przepis na Camaro „ZR1” jest praktycznie niezmieniony. Należy wziąć fabryczne Camaro SS V8 (Cabrio - w salonach od jesieni 2011) ze skrzynią manualną i doprawić wyjątkowymi składnikami teksańskiej kuchni wg receptury Johna Hennessey. Te wyjątkowe przyprawy m.in. to kompresor wraz z intercoolerem (chłodnicą powietrza doładowującego) do LS9, karbonowy system dolotowy zimnego powietrza, nowy układ paliwowy z wydajniejszymi wtryskiwaczami sprawniej opróżniający bak, kolektory wydechowe ze stali nierdzewnej.
Zobacz także: Hennessey Camaro HPE700 w wersji coupe »
Moc w granicach 755 KM oraz nieprawdopodobnych 1035 Nm przenoszona jest za pomocą wzmocnionego sprzęgła i koła zamachowego na koła tylne. Hennesey deklaruje wzrost mocy o ok. 30 KM, na pokrycie ew. straty w osiągach spowodowanej dodatkowymi kilogramami odmiany cabrio. Z takim potencjałem pokonamy ćwiartkę w 10,9 s przy 176 km/h, przyspieszając 0-60 mph w 3,3 s (wartości zmierzone na oponach Nitto Drag Radial).
Zobacz także: Gdy HPE700 nie wystarczy... »
Stylistycznie wersja odkryta nie odbiega od zakrytej. Mamy ten sam zestaw karbonowych dokładek zderzaka, progów, klapy bagażnika i dyfuzora zderzaka tylnego. Podobnie jest z bocznymi grafikami w stylu kija do hokeja, jak i licznymi logo HPE. Lekkie felgi szprychowe mają rozmiar 20-cali i obuto je standardowo w gumy Pirelli P-Zero w rozmiarze 275/35-YR20 (przód) 305/35-YR20 (tył).
Regulowane zawieszenie ze sztywniejszymi stabilizatorami i rozpórką kielichów pochodzi od KW (Variant 3), natomiast wzmocniony i lżejszy układ hamulcowy od Brembo. Również we wnętrzu pojawiły się dyskretne dodatki, jak plakietka seryjna, wyhaftowane na zagłówkach logo, kierownica obszyta alcantarą, nowe dywaniki i drążek zmiany biegów. Cena za gotowy model to „skromne” 132’500 USD w tym wliczony 1-dniowy kurs sportowej jazdy na położonym w pobliżu firmy torze Lonestar Motorsports Park.
Zobacz także: Hennessey Camaro HPE700 w wersji coupe »
Zobacz także: Gdy HPE700 nie wystarczy... »
Regulowane zawieszenie ze sztywniejszymi stabilizatorami i rozpórką kielichów pochodzi od KW (Variant 3), natomiast wzmocniony i lżejszy układ hamulcowy od Brembo. Również we wnętrzu pojawiły się dyskretne dodatki, jak plakietka seryjna, wyhaftowane na zagłówkach logo, kierownica obszyta alcantarą, nowe dywaniki i drążek zmiany biegów. Cena za gotowy model to „skromne” 132’500 USD w tym wliczony 1-dniowy kurs sportowej jazdy na położonym w pobliżu firmy torze Lonestar Motorsports Park.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Hennessey HPE700 Camaro - teraz też jako cabrio
Podobne: Hennessey HPE700 Camaro - teraz też jako cabrio




Podobne galerie: Hennessey HPE700 Camaro - teraz też jako cabrio



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Chevrolet
Galerie zdjęć
Newsletter