Auta amerykańskie » Aktualności » Sema 2009: Mopar Dodge Challenger 1320

Sema 2009: Mopar Dodge Challenger 1320
2009-10-20 - A. Łukasiewicz Tagi: Dodge, Muscle cars, Challenger, Sema, Dodge Challenger, Tuning
Do tegorocznych targów Special Equipment Market Association, znanych bardziej jako SEMA coraz bliżej, a im większymi krokami się one zbliżają, tym więcej ciekawych projektów obiega wirtualny świat. Tym razem chcielibyśmy podzielić się z Wami kolejnym modelem ze stajni Chryslera (po „monster” Jeepie Lower Forty oraz bardzo „arabskim” Dodge Ramie Bianco), jaki zadebiutują w Las Vegas (3-6 listopada) na największych targach tuningowych świata.
Challenger 1320 to trochę bardziej „ucywilizowana”, uliczna wersja modelu Drag Pak, przygotowanego specjalni do startów na „ćwiartkę”. Pod powiększoną maską, kontrastującą z matowym, żółtawym lakierem nadwozia skrywa się legendarny, aluminiowy 426ci (7-litrów) Street Hemi z katalogu MoPar, osiągający 556 KM i 733 Nm.
Przyprawiający o gęsią skórkę dźwięk jednostki wydobywa się z wyczynowego układu wydechowego z tzw. cut outs, czyli opcja bezpośredniego, otwartego wydechu. Cały potencjał przenoszony jest na tylną oś Dana 60 z obligatoryjnym dyferencjałem i jego osłoną od ARB. Aby nie poszedł on na marne, na poszerzone, stalowe felgi MoPar-a dedykowane do aut policyjnych nałożono wyczynowe opony Mickey Thompson - firmy dobrze znanej fanom drag racingu.
Zawieszenie to regulowany wariant typu Coil-over. Wnętrze także uległo drastycznej odmianie, a właściwie kuracji odchudzającej. Pozbyto się zbędnych kilogramów m.in. konsoli środkowej, czy tylnej kanapy. Fotele zastąpiono lżejszymi z Vipera, kierownicę zmieniono na bardziej sportową, a drążek zmiany biegów to kultowy Hurst.
Zobacz także: Dodge Challenger - reaktywacja »Całość przeróbek podporządkowana została jak najlepszym osiągom, wygląd był w tym przypadku rzeczą poboczną, ale jasny matowy lakier „Acidic Hue bright yellow” z kontrastującymi, czarnymi akcentami ma swój specyficzny urok. Chrysler ma jeszcze w zanadrzu kilka ciekawych modeli przygotowanych z myślą o Sema 2009. Obiecujemy, że będą one gościć na naszych łamach.
Zobacz także: Dodge Challenger - reaktywacja »
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
6
Komentarze do:
Sema 2009: Mopar Dodge Challenger 1320

Sema 2009: Mopar Dodge Challenger 1320
SARTO 2009-10-20 16:09
Po co to komu, skoro jest Mr. Norm's Super Challenger... Mocniejszy, szybszy i bardziej stylowy :-)

Sema 2009: Mopar Dodge Challenger 1320
ARON 2009-10-20 21:39
Wygląd to akurat kwestia gustu, ale czy aby Mr Norm's jest szybszy, to bym się jednak zastanowił (ilość KM to nie wszystko) - w każdym razie ten jest bardziej radykalny i też lżejszy, więc rezultat może być zaskakujący...

Sema 2009: Mopar Dodge Challenger 1320
SARTO 2009-10-20 22:08
No myśle, że Norm jest na tyle dobry że poradzi sobie z przekazaniem mocy na asfalt i rozniesie nawet odchudzonego drag racera... Zreszta co za różnica, wszystkie Challengery są fantastyczne :-)

Sema 2009: Mopar Dodge Challenger 1320
ARON 2009-10-20 22:25
Problem w tym, że Mr. Norm robi swoje projekty na bazie seryjnych modeli, a MoPar zrobił tego na wersji wyczynowej, na dodatek mocno odchudzonej plus wolny wydech oraz pseudo-dragowe opony MT... Ale fakt, prawie każdy nowy Chally jest bombowy!

Sema 2009: Mopar Dodge Challenger 1320
SARTO 2009-10-20 22:35
No to przynajmniej w jednym sie zgadzamy :-P Wiem o co Ci chodzi, ale gdybym wybierał to Normowy najbardziej mi odpowiada. Zresztą poczekajmy na gotowego 1320.
Podobne: Sema 2009: Mopar Dodge Challenger 1320




Podobne galerie: Sema 2009: Mopar Dodge Challenger 1320



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Dodge
Galerie zdjęć
Newsletter