Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Sema 2009: Mopar Dodge Challenger 1320
Mopar Dodge Challenger 1320

Sema 2009: Mopar Dodge Challenger 1320

2009-10-20 - A. Łukasiewicz     Tagi: Dodge, Muscle cars, Challenger, Sema, Dodge Challenger, Tuning
Do tegorocznych targów Special Equipment Market Association, znanych bardziej jako SEMA coraz bliżej, a im większymi krokami się one zbliżają, tym więcej ciekawych projektów obiega wirtualny świat. Tym razem chcielibyśmy podzielić się z Wami kolejnym modelem ze stajni Chryslera (po „monster” Jeepie Lower Forty oraz bardzo „arabskim” Dodge Ramie Bianco), jaki zadebiutują w Las Vegas (3-6 listopada) na największych targach tuningowych świata. Challenger 1320 to trochę bardziej „ucywilizowana”, uliczna wersja modelu Drag Pak, przygotowanego specjalni do startów na „ćwiartkę”. Pod powiększoną maską, kontrastującą z matowym, żółtawym lakierem nadwozia skrywa się legendarny, aluminiowy 426ci (7-litrów) Street Hemi z katalogu MoPar, osiągający 556 KM i 733 Nm. Przyprawiający o gęsią skórkę dźwięk jednostki wydobywa się z wyczynowego układu wydechowego z tzw. cut outs, czyli opcja bezpośredniego, otwartego wydechu. Cały potencjał przenoszony jest na tylną oś Dana 60 z obligatoryjnym dyferencjałem i jego osłoną od ARB. Aby nie poszedł on na marne, na poszerzone, stalowe felgi MoPar-a dedykowane do aut policyjnych nałożono wyczynowe opony Mickey Thompson - firmy dobrze znanej fanom drag racingu.
Zawieszenie to regulowany wariant typu Coil-over. Wnętrze także uległo drastycznej odmianie, a właściwie kuracji odchudzającej. Pozbyto się zbędnych kilogramów m.in. konsoli środkowej, czy tylnej kanapy. Fotele zastąpiono lżejszymi z Vipera, kierownicę zmieniono na bardziej sportową, a drążek zmiany biegów to kultowy Hurst.Całość przeróbek podporządkowana została jak najlepszym osiągom, wygląd był w tym przypadku rzeczą poboczną, ale jasny matowy lakier „Acidic Hue bright yellow” z kontrastującymi, czarnymi akcentami ma swój specyficzny urok. Chrysler ma jeszcze w zanadrzu kilka ciekawych modeli przygotowanych z myślą o Sema 2009. Obiecujemy, że będą one gościć na naszych łamach.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
6

Komentarze do:

Sema 2009: Mopar Dodge Challenger 1320

SARTO
Sema 2009: Mopar Dodge Challenger 1320
SARTO 2009-10-20 16:09
Po co to komu, skoro jest Mr. Norm's Super Challenger... Mocniejszy, szybszy i bardziej stylowy :-)
ARON
Sema 2009: Mopar Dodge Challenger 1320
ARON 2009-10-20 21:39
Wygląd to akurat kwestia gustu, ale czy aby Mr Norm's jest szybszy, to bym się jednak zastanowił (ilość KM to nie wszystko) - w każdym razie ten jest bardziej radykalny i też lżejszy, więc rezultat może być zaskakujący...
SARTO
Sema 2009: Mopar Dodge Challenger 1320
SARTO 2009-10-20 22:08
No myśle, że Norm jest na tyle dobry że poradzi sobie z przekazaniem mocy na asfalt i rozniesie nawet odchudzonego drag racera... Zreszta co za różnica, wszystkie Challengery są fantastyczne :-)
ARON
Sema 2009: Mopar Dodge Challenger 1320
ARON 2009-10-20 22:25
Problem w tym, że Mr. Norm robi swoje projekty na bazie seryjnych modeli, a MoPar zrobił tego na wersji wyczynowej, na dodatek mocno odchudzonej plus wolny wydech oraz pseudo-dragowe opony MT... Ale fakt, prawie każdy nowy Chally jest bombowy!
SARTO
Sema 2009: Mopar Dodge Challenger 1320
SARTO 2009-10-20 22:35
No to przynajmniej w jednym sie zgadzamy :-P Wiem o co Ci chodzi, ale gdybym wybierał to Normowy najbardziej mi odpowiada. Zresztą poczekajmy na gotowego 1320.